⚙Differential

Check Engine Light
Engine lights are part of the car's Onboard Diagnostic (OBD) system. The car's computer system constantly monitors and controls the car's performance, such as speed (rpm), air / fuel ratio, ignition timing, and autotransmission shifting. If there is a problem with the monitoring system, it is remembered as a Trouble code and displayed with a signal light. Once the signal light is detected, the problem can be identified by the OBD fault detection system. OBD systems have been installed in California since 1966 to control car exhaust emissions. Later, more complex and detailed OBD II systems emerged in accordance with automotive regulations and emission standards.
အင္ဂ်င္ခ်က္မီး ဆိုတာဟာ ကားရဲ႕ Onboard Diagnostic (OBD) စနစ္မွ အစိတ္အပိုင္း တစ္ခုပါ။ ကားရဲ႕ computer စနစ္ဟာ speed (rpm), Air/Fuel Ratio, Ignition timing, Autotransmission shifting စသည္ျဖင့္ ကားစြမ္းေဆာင္ရည္ကို အစဥ္ တိုင္းတာျပီး ထိန္းေက်ာင္းေပးပါတယ္။ အဲ့ ေစာင့္ၾကည့္ ထိန္းေက်ာင္းတဲ့စနစ္မွာ ျပသနာ ျဖစ္တာနဲ႔ Trouble code အျဖစ္ memory မွတ္ထားကာ အခ်က္ျပမီး နဲ႔ ျပေပးပါတယ္။ အခ်က္ျပမီး ေတြ႔တာနဲ႔ OBD အျပစ္ရွာ စနစ္ျဖင့္ ျပသနာကို အတိအက်သိရမွာျဖစ္ပါတယ္။ OBD စနစ္ဟာ California ကေန car exhaust emission ကို ထိန္းခ်ဳပ္ရန္ 1966 မွ စတင္ တပ္ဆင္ ခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဆိုင္ရာ ျပဌာန္းခ်က္မ်ား Emission standard မ်ား အရ ပိုမိုရႈပ္ေထြးျပီး အေသးစိတ္တဲ့ OBD II စနစ္ ေပၚလာပါတယ္။
အင္ဂ်င္ခ်က္မီးဟာ Vehicle emission system နဲ႔ တိုက္ရိုက္ သက္ဆိုင္ပါတယ္။ Trouble code ေခၚ (Diagnostic code) ျပသနာ code ေတြကိုေတာ့ Society of Automotive Engineer (SAE) အဖြဲ႕က အေမရိကန္ emission standard နဲ႔ ညွိျပီး သတ္မွတ္ပါတယ္။ Code ေတြကို အေျခခံအားျဖင့္ ၄ မ်ိဳးခြဲထားပါတယ္။ Power train (P), Body (B), Chassis (C) နဲ႔ Communication (U) တို႔ု ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ အကၡရာ ၄ ခုနဲ႔ စ ျပီး ကပ္လ်က္ ကဏန္း ေတြမွာ 0 ဆိုရင္ ေယ်ဘုရ (Global) ျဖစ္ျပီး 1 ဆိုရင္ ကား company အလိုက္ျဖစ္ ပါတယ္။ ဥပမာ အေတြ႕မ်ားတဲ့ Engine misfire code ဆိုရင္ P0300 ျဖစ္ျပီး EGR ျပသနာဆိုရင္ P0401 ပါ။ ABS ျပသနာဆို C1201 (1 ဟာ Mitsubishi, စသည္ျဖင့္ပါ) အင္ဂ်င္ ခ်က္မီး Check Engine Light ကို ဆက္ေရးပါ့မယ္။
ကားပိုင္ရွင္မ်ားအေနနဲ႔
ခ်က္မီးလင္းလာတဲ့အခါ ေသခ်ာတာကေတာ့ Work shop မွာ OBD II စက္နဲ႔ trouble code
ရွာရပါမယ္။ အေျဖရ ေတာ့မွသာ ျပဳျပင္ရမယ့္အပိုင္းကို ဦးစားေပးအဆင့္နဲ႔ ျပင္သြား
ရမွာပါ။ အင္ဂ်င္ခ်က္မီး လင္းရာမွာ ေယ်ဘုရ အားျဖင့္ ၂ မ်ိဳးရွိပါမယ္။ ခ်က္မီး
မွိတ္တုတ္ မွိတ္တုတ္ လင္းတာ နဲ႔ တစ္သတ္မွတ္တည္း လင္းေနတာပါ။ မွိတ္တုတ္ မွိတ္တုတ္
ဟာ တစ္သတ္မွတ္ထဲ လင္းေနတာထက္ ျပႆနာ ပိုႀကီးေလ့ရွိပါတယ္။ တစ္သတ္မွတ္တည္း
လင္းေနတာကိုလည္း ေပါ့လို႔ေတာ့မရပါဘူး။ ယေန႔ ေခတ္ေပၚကား ကြန္ပ်ဴတာေတြမွာက
ထိန္းခ်ဳပ္မႈ စနစ္ေတြပိုမို ေကာင္းမြန္လာေတာ့ ျပႆနာ ေပၚေနတဲ့ စနစ္ေတြကိုလိုက္လံ
ျဖည့္ဆည္း ေပးျခင္းျဖင့္ ခ်က္မီး လင္းလာေသာ္လည္း ကားရဲ႕စြမ္းေဆာင္ရည္ သိသိ
သာသာမေျပာင္းလဲ သြားတာေတြရွိပါတယ္။ တစ္ခါ တစ္ေလလည္း ခ်က္မီးက တစ္ေန႔လင္းလာလိုက္
ေနာက္ေန႔ ေပ်ာက္သြားလိုက္လည္း ရွိပါတယ္။ စက္ထိုးျပီး အေျဖရွာဖို႔လိုပါတယ္။
ခရီးေဝးသြားေနရင္း ခ်က္မီးေပၚလာရင္ ပိုျပီး စိုးရိမ္တတ္ၾကပါတယ္။
ဒါဆို အင္ဂ်င္ခ်က္မီး ေပၚလာရင္ ဘယ္လို 'စ လုပ္မလဲ ဆိုတာေလး ေရးခ်င္ပါတယ္။
ကားေမာင္းေနရင္း ခ်က္မီးလင္းလာရင္ လမ္းေဘးဆင္း ကားရပ္ျပီး ေပၚေပၚထင္ထင္ ျဖစ္ေနတဲ့
အရာေတြအရင္ဆံုးရွာပါ။
ပထမဆံုး
အျခား အခ်က္ျပမီးေတြျဖစ္တဲ့အင္ဂ်င္ဝိုင္မီး (အင္ဂ်င္ဝိုင္ခန္းေနရင္ျပမယ္) နဲ႔
အပူခ်ိန္ျပမီး (မီတာတံနဲ႔ ျပရင္ မီတာကိုၾကည့္) ။ အဲ့ မီး ၂ခုလံုး ျပရင္ေတာ့ ကားကို
ရပ္နားမွ ရပါမယ္။ ဒုတိယကေတာ့ ခ်က္မီးလင္းျပီး အင္ဂ်င္သံ ဆူညံ လာတာမ်ိဳး ဆိုရင္လည္း
ျပသနာရွိပါတယ္။ ဆက္မေမာင္းသင့္ပါ။ တတိယအေနနဲ႔ ခ်က္မီးလင္း လာတာပဲရွိျပီး ကားက
ပံုမွန္ပဲ သြားေနတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဆက္သြားလို႔ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မၾကာခင္ေတာ့
ျပင္ရပါမယ္။ အင္ဂ်င္ခ်က္မီး လင္းလာရျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းျပခ်က္ အေျခခံ ၅ ခုရွိပါတယ္။
၁။ Oxygen sensor မေကာင္းျခင္း။
၂။ Exhaust system မေကာင္းျခင္း။
၃။ Spark plug and plug wire မေကာင္းျခင္း။
၄။ MAF / MAP စတဲ့ ေလလိုင္း ဆင္ဆာ မေကာင္းျခင္း။
၅။ ဆီတိုင္ကီ အဖံုး ဟ ေနျခင္း/ ကြဲေနျခင္း တို႔ျဖစ္ပါတယ္။
အဆိုပါ ၅ ခ်က္လံုးဟာ emission control ကိုပဲ ဦးတည္ပါတယ္။ ဒါေလာက္ဆို
အင္ဂ်င္ခ်က္မီး လင္းလာရင္ စစ္ေဆးစရာရွိတာစစ္ျပီး ေမာင္းလို႔ ရရင္
ဆက္ေမာင္းရမွာျဖစ္သလို ရပ္ထားရ ရင္လည္း ရပ္ထားကာ workshop နွင့္ဆက္သြယ္ ရပါမယ္။
ခ်က္မီးဘာေၾကာင့္လင္းရသလဲ ဆိုတာကေတာ့ OBD II စက္ထိုးျပီး စစ္ေဆးျခင္း သည္သာ
အေျဖမွန္္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။ ။
Credit Lin Htet (EEM)
Comments
Post a Comment